Interwencja kryzysowa w Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111

Konrad Ambroziak

Abstrakt


Celem artykułu jest przedstawienie metod pracy z nastolatkiem przeżywającym kryzys, wypracowanych przez zespół Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. 84% klientów telefonu zaufania stanowią nastolatki. Opowiadają najczęściej o kryzysach związanych z dorastaniem. Konsultant/ka telefonu zaufania, planując interwencję musi więc brać pod uwagę strukturę emocjonalną i poznawczą nastolatków, wynikającą z zadań rozwojowych okresu dorastania.
W artykule analizuję charakterystykę poznawczą okresu dorastania oraz przedstawiam niektóre metody pracy z nastolatkami dostosowane do tej charakterystyki. Następnie analizuję kolejne etapy interwencji kryzysowej i omawiam pewne modyfikacje pracy, wynikające ze specyfiki klienta. Na koniec opisuję różnicę między interwencją kryzysową a pomocą terapeutyczną oraz zastanawiam się nad ograniczeniami działań pomocowych, wynikającymi ze specyfiki pracy w telefonie zaufania.Celem artykułu jest przedstawienie metod pracy z nastolatkiem przeżywającym kryzys, wypracowanych przez zespół Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. 84% klientów telefonu zaufania stanowią nastolatki. Opowiadają najczęściej o kryzysach związanych z dorastaniem. Konsultant/ka telefonu zaufania, planując interwencję musi więc brać pod uwagę strukturę emocjonalną i poznawczą nastolatków, wynikającą z zadań rozwojowych okresu dorastania.
W artykule analizuję charakterystykę poznawczą okresu dorastania oraz przedstawiam niektóre metody pracy z nastolatkami dostosowane do tej charakterystyki. Następnie analizuję kolejne etapy interwencji kryzysowej i omawiam pewne modyfikacje pracy, wynikające ze specyfiki klienta. Na koniec opisuję różnicę między interwencją kryzysową a pomocą terapeutyczną oraz zastanawiam się nad ograniczeniami działań pomocowych, wynikającymi ze specyfiki pracy w telefonie zaufania.

Pełny tekst:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.