Wolontariusz w telefonie zaufania dla dzieci - porównanie programów wolontariackich realizowanych w 3 krajach: Wielkiej Brytanii, Szwecji i Polsce

Lucyna Kicińska, Diana Teresa Pieniążek

Abstrakt


Celem artykułu jest zaprezentowanie trzech modeli współpracy z wolontariuszami w telefonach zaufania: brytyjskim ChildLine, szwedzkim telefonie BRIS oraz polskim Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Poprzez przedstawienie samych organizacji, sposobów rekrutacji wolontariuszy, wymagań formalnych, oczekiwań i zobowiązań ze strony organizatorów wolontariatu, przez szkolenia i system wspierania rozwoju wolontariuszy i wskazanie obszarów ich działań, uwidocznione zostaną punkty wspólne wszystkich trzech modeli oraz uwypuklone istotne różnice w podejściu do pracy wolontariuszy w telefonach zaufania w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii.

Pełny tekst:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.