Bajkoterapia jako skuteczna forma profilaktyki i terapii wobec przejawów naruszania praw dziecka
Abstrakt
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Beattie, M. (2003). Koniec współuzależnienia. Poznań: Media Rodzina.
Bełtkiewicz, D. (2014). Social work with regard to families afflicted by alcoholic problem: biblio- and fairy tale therapy as forms of emotional support. W: M. Slaná, A. Kállay, M. Hromková (red.), Social Work Identity in Europe An Academic and Professional Debate. Trnava: Trnava University.
Bełtkiewicz, D. (2013). Potrzeba tolerancji w środowiskach multikulturowych – bajkoterapia jako metoda wspierająca. W: N. Majchrzak, A. Zduniak (red.), Edukacja międzykulturowa w warunkach kultury globalnej. Od rozważań definicyjnych do praktycznych zastosowań (s. 275–283). Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa.
Bełtkiewicz, D. (2014). Fairy tale therapy as a form of developing emotional intelligence in preschool and early school children. W: Proceedings of IAC-ETeL 2014. International Academic Conference on Education, Teaching and E-learning. MAC Prague consulting Ltd.
Bełtkiewicz, D. (2013). Baśń kontra waśń – bajkoterapia jako nowa metoda rekonstrukcji systemu wartości rodzin zaburzonych. W: I. Adamek, Z. Szarota, E. Żmijewska (red.), Wartości w teorii i praktyce edukacyjnej (s. 150–165). Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Borecka, I. (2004). Z motylem w tle. O baśni w biblioterapii i terapii pedagogicznej. Wałbrzych: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Wałbrzychu.
Cichla, J. (2011). Źródła zachowań agresywnych młodzieży gimnazjalnej na terenie m. Głogowa. W: Z. Palak, M. Piątek, A. Róg, B. Zięba-Kołodziej (red.), Jakość życia w procesie rozwoju dzieci i młodzieży (s. 124–143). Tarnobrzeg: Wydawnictwo Naukowe PWSZ w Tarnobrzegu.
Goleman, D. (2007). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina.
Guerin, S., Hennessy, E. (2008). Przemoc i prześladowanie w szkole. Skuteczne przeciwdziałanie agresji wśród młodzieży. Gdańsk: Biblioteka Wychowawcy – Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Hart, S., Cohen, C. P., Erickson, M. F., Flekkøy, M. (2006). Prawa dzieci w edukacji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Herbert, M. (2007). Kiedy dziecko i jego rodzice potrzebują pomocy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Kałka, I. (2007). Dzieci krzywdzone i wykorzystywane seksualnie. Sosnowiec: Wydawnictwo Projekt-Kom.
Korzeniowska, W., Murzyn, A., Lukášová-Kantorková, H. (2011). Nauczyciel – Wartości – Świat. Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Molicka, M. (2011). Biblioterapia i bajkoterapia. Poznań: Media Rodzina. Molicka, M. (2002). Bajkoterapia. O lękach dzieci i nowej metodzie terapii. Poznań: Media Rodzina.
Neuhaus, C. (2005). Dziecko nadpobudliwe. Jak zrozumieć objawy i znaleźć odpowiednie rozwiązanie. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
Półtawska, W. (2008). By rodzina była Bogiem silna… Częstochowa: Wydawnictwo Święty Paweł.
Rumpf, J. (2008). Krzyczeć, bić, niszczyć. Agresja u dzieci w wieku do 13 lat. Gdańsk: Biblioteka Wychowawcy – Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Woynarowska, B. (2005). Profilaktyka. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. t. IV (s. 943–944.). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Refbacks
- There are currently no refbacks.