Uwarunkowania zdrowia i choroby u dzieci z domów dziecka
Abstrakt
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Ajzen, I., Fishbein. M. (1980). Understanding Attitudes & Prediciting Social Behavior. Engelwood Cliffs: Prentice-Hall.
Antosz-Bartkowska, J. (2008). W stronę zmian. Łódź: Kolegium Wydawnicze Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania.
Czerderecka, B. (1988). Potrzeby psychiczne sierot społecznych. Warszawa: Wydawnictwo IWZZ.
Dąbrowski, Z. (2000). Pedagogika opiekuńcza w zarysie. Tom I. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Dintiman, G. B., Greenberg S. I. (1989). Health through Discovery. Nowy Jork: Random House.
Dziedzic, B. Sposoby przeciwdziałania zagrożeniom patologiami wśród młodzieży.
Feldman, R. S. (1985). Social Psychology: Theories, Research, and Applications. Nowy Jork: McGraw-Hill Book Company.
Felinczak, A. (2000). Zdrowie publiczne: podręcznik akademicki. Wrocław: Akademia Medyczna.
Gajewska, G. (2004). Pedagogika opiekuńcza i jej metodyka (s. 81). Zielona Góra: COGITO.
Green, L. W., Simons-Morton D., Potvin L. (1997). Education, health promotion, and social and lifestyle determinants of health and disease. W: Oxford Textbook of Public Health (s. 126–137). Nowy Jork, Oxford, Tokio: Oxford University Press. Internetowy system aktów prawnych. Pobrane z: http://isap.sejm.gov.pl. Jedlewski, S. (1993). Młodzież niedostosowana społecznie. W: W. Pomyłko (red.), Encyklopedia Pedagogiczna. Warszawa: Fundacja Innowacja.
Karski, J. B. (2003). Praktyka i teoria promocji zdrowia: wybrane zagadnienia. Warszawa: CeDeWu.
Karski, J. B. (red.). (2006). Promocja zdrowia jako zadanie zdrowia publicznego: skrypt dla studentów. Warszawa: Wydawnictwo WUM.
Kowalczyk, M. K., Gottwald, B. (2011). Zagrożenia dla procesu rozwoju i wychowania dzieci w Internecie. Pedagogika Rodziny, 1/2011.
Kozłowska, A. (1984). Zaburzenia emocjonalne u dzieci w wieku przedszkolnym. Warszawa: WSiP.
Maciaszkowa, J. (1991). Z teorii i praktyki pedagogiki opiekuńczej. Warszawa: WSiP. Majchrowska, A. (2011). Wrastanie wychowanków rodzinnego domu dziecka w środowisko z perspektywy wychowawców. Pedagogia Ojcostwa, Nr 2 (1/2011) styczeń–czerwiec. Pobrane z: http://www.pedkat.pl/images/czasopisma/po2/art29.pdf.
Oatley K., Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.
Obijalski, M. (2008). W stronę zmian. Łódź: Kolegium Wydawnicze Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi.
Okoń, W. (1992). Słownik Pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Pytka, L. (1983). Klimat społeczny instytucjonalnych środowisk wychowawczych. Studia Pedagogiczne, t. XLVI.
Pytka, L. (1993). Profilaktyka wykolejenia społecznego. W: W. Pomyłko (red.), Encyklopedia Pedagogiczna. Warszawa: Fundacja Innowacja.
Sajkowska, M. (2005). Wiktymizacja wychowanków domów dziecka – raport z badań. Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW, Fundacja Dzieci Niczyje.
Stelmaszuk, Z. (2002). Opieka nad dzieckiem czy opieka „zastępcza”: problemy terminologiczne czy komedia omyłek? Problemy opiekuńczo-wychowawcze, nr 2, 12–21.
Sygit, M. (2010). Zdrowie publiczne. Warszawa: Wolters Kluwer.
Urbaczewski, M. (1999). Standardy procesu opiekuńczo-wychowawczego XXI wieku. Opieka, wychowanie, terapia, nr 2, 43–46.
Woynarowska, B. (2012). Edukacja zdrowotna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Refbacks
- There are currently no refbacks.