Jak małe dzieci korzystają z urządzeń mobilnych? Raport na podstawie danych zebranych od rodziców
Abstrakt
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Atkin, A. J., Corder, K., Van Sluijs, E. M. (2013). Bedroom media, sedentary time and screen-time in children: a longitudinal analysis. The International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity. 10,137. Pobrane z: http://www.ijbnpa.org /content/10/1/137.
Czapiński, J., Panek, T. (red.). (2011). Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków. Pobrane z: www.diagnoza.com.
Czapiński, J., Panek, T. (red.). (2013). Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków. Pobrane z: www.diagnoza.com.
Gentile, D. A, Reimer, R. A., Nathanson, A. I., Walsh, D. A., Eisenmann, J. C. (2014). Protective Effects of Parental Monitoring of Children’s Media Use: A Prospective Study. JAMA Pediatrics, 168(5), 479–484. Pobrane z: http://archpedi.jamanetwork.com/article.aspx?articleID=1852609.
GUS (2013). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2009–2013. Warszawa. Pobrane z: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-wyniki-badan-statystycznych-z-lat-2009-2013,1,7.html.
Holloway, D., Green, L., Livingston, S. (2013). Zero to eight. Young children and their internet use. LSE, Londyn: EU Kids Online. Pobrano z: http://eprints.lse.ac.uk/52630/1/Zero_to_eight.pdf.
Hurlock, E. B. (1985a). Rozwój dziecka. Tom 1. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Hurlock, E. B. (1985b). Rozwój dziecka. Tom 2. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Ilg, F. L., Ames, L. B., Baker, S. M. (2010). Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat. Poradnik dla rodziców, psychologów i lekarzy. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Izdebska, J., Sosnowski, T. (red.). (2005). Dziecko i media elektroniczne nowy wymiar dzieciństwa. Cz. 1 Telewizja i inne mass media w życiu dziecka – wyzwaniem dla edukacji medialnej. Białystok: Trans Humana.
Kemp, C. (2015). Babies as young as 6 months using mobile media: Survey shows most 2-year-olds using mobile devices, with some spending more than an hour a day on screens. AAP News, E150425-3. Pobrane z: http://aapnews.aappublications.org/content/early/2015/04/25/aapnews.20150425-3.extract.
Kabali, H., Nunez-Davis, R., Mohanty, S., Budacki, J., Leister, K., Tan, M. K., Irigoyen, M., Bonner, R. (2015). First Exposure and Use of Mobile Media in Young Children, Pediatric Academic Societies’ Annual Meeting, 25–28 kwietnia 2015 r., San Diego. Abstrakt: http://www.abstracts2view.com/pas/view.php?nu=PAS15L1_1165.3.
Kołodziejczyk, A. (2013). Wczesna edukacja medialna w rodzinie. Uwarunkowania rodzicielskich form mediacji korzystania z mediów. Edukacja, 2(123), 17–36.
Livingstone, S., Mascheroni, G., Dreier, M., Chaudron, S., Lagae, K. (2015). How parents of young children manage digital devices at home: The role of income, education and parental style. Londyn: EU Kids Online, LSE. Pobrane z: http://www.lse.ac.uk/media@lse/research/EUKidsOnline/EUKidsIV/PDF/Parentalmediation.pdf.
Nikken, P., Schols, M. (2015). How and Why Parents Guide the Media Use of Young Children. Journal of Child and Family Studies, 24(11), 3423–3435. Pobrane z:http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10826-015-0144-4.
Ofcom (2014). Children and Parents: Media Use and Attitudes Report. Pobrane z: http://stakeholders.ofcom.org.uk/binaries/research/media-literacy/media-use-attitudes-14/Childrens_2014_Report.pdf.
Pyżalski, J., Klichowski, M., Przybyła, M. (2014). Szanse i zagrożenia w obszarze wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji mobilnych (TIK-mobApp) przez dzieci w wieku 3–6 lat. Pobrane z: https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/12555/1/BestApp_raport_1_fin.pdf.
Pyżalski, J., Klichowski, M. (2014). Teoretyczny model dostosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji mobilnych (TIK-mobApp), do możliwości rozwojowych dzieci w wieku 3–6 lat (model DMD). Pobrane z: https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/12554/1/BestApp_raport_2_fin.pdf.
Rideout, V. (2011). Zero to Eight: Children’s Media Use in America 2011. Common Sense Media. Pobrane z: https://www.commonsensemedia.org/research/zero-to-eight-childrens-media-use-in-america.
Rideout, V. (2013). Zero to Eight: Children’s Media Use in America 2013. Common Sense Media. Pobrane z: https://www.commonsensemedia.org/research/zero-to-eight-childrens-media-use-in-america-2013.
Refbacks
- There are currently no refbacks.