Oswajanie z przemijaniem – temat śmierci we współczesnej literaturze dla dzieci. Terapeutyczne walory wybranych powieści
Abstrakt
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Battelheim, B., (1985). Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni. Warszawa: W.A.B.
Borecka, I. (1992). Biblioterapia – nowa szansa książki. Olsztyn: Wydawnictwo SBP.
Brett, D. (1997). Bajki, które leczą – część 2. Gdańsk: GWP.
Diduszko, H. (2007). Dziecko i śmierć. W: Ryms. Portal książki dla dzieci i młodzieży, (2). Pobrano z: szczegoly /32/index.html.
Dwutygodnik.com (2015). Śmierć i literatura dla dzieci, rozmowa z Anną Węglińską. Pobrano z: http://www.dwutygodnik.com/artykul/5768-smierc-i-literaturadla-dzieci.html.
Gortat, G. (2013). Ewelina i czarny ptak. Warszawa: Ezop.
Grzybowski, P. P. (2009). Praktyczne cele i aspekty kształcenia tanatologicznego pedagogów i nauczycieli. Pobrano z: http://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/219/Grzybowski%20-%20Praktyczne%20cele.pdf?sequence=1.
Gwadera, M. (2008). „Z mroku ku jasności”. Cierpienie i śmierć we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży. W: K. Heska-Kwaśniewska (red.), Literatura dla dzieci młodzieży (po 1980). Katowice: WUŚ.
Heivoll, G. (2009). Niebo za domem. Gdańsk: FISO.
Ippoldt, L. (2000). Biblioterapia w związkach z innymi naukami. Biblioterapeuta, 2000, 4, 1–6.
Janusz, B., Drożdżowicz, L. (2013). Wpływ nieprzeżytej żałoby w rodzinie na funkcjonowanie i rozwój dziecka, Psychiatria Polska, 47(5), 865–873.
Kosmowska, B. (2012). Dziewczynka z parku. Warszawa: W.A.B.
Kübler-Ross, E. (2006). Rozmowy o śmierci i umieraniu. Poznań: Media Rodzina.
Maag, G. (2008). Ogród. Dobra opowieść na wielki smutek. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Miśków, M. (2013). (Nie) oswojona śmierć we współczesnej kulturze. W: D. Gapska (red.), Śmierć w zwierciadle humanistyki. Poznań: Stowarzyszenie „Nowa Humanistyka”.
Molicka, M. (2002). Bajkoterapia. O lękach dzieci i nowej metodzie terapii. Poznań: Media Rodzina.
Muny, M. (2003). Każdy czasem jest smutny. Dlaczego płaczę, gdy kogoś tracę? Skrzat od dobrych rad. Częstochowa: Wydawnictwo Rubikon.
Niesporek-Szamburska, B. (2012). Oswoić ze śmiercią – o jednej z ról literatury dziecięcej. W: A. Ungeheuer-Gołąb, M. Hrobak (red.), Noosfera literacka. Problemy wychowania i terapii poprzez literaturę dla dzieci. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
O’Neal, T. (2006). Kiedy zdarza się coś złego. Poradnik dla dzieci. Skrzat od dobrych rad. Częstochowa: Wydawnictwo Rubikon.
Pater, D. (2014). Jak rozmawiać z młodymi ludźmi o cierpieniu? Analiza wybranych przypadków. Warszawskie Studia Teologiczne, 24(1), 369–378.
Tomasik, E. (1992). Zagadnienia pedagogiki specjalnej w literaturze. Przewodnik bibliograficzny. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej.
Ungeheuer-Gołąb, A. (2012). Noosfera literacka wczesnego dzieciństwa. W: A. Ungeheuer-Gołąb, M. Hrobak (red.), Noosfera literacka. Problemy wychowania i terapii poprzez literaturę dla dzieci. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Więckowska, E. (2005). Rola i znaczenie bajki terapeutycznej w przybliżaniu dziecku problematyki śmierci. W: J. Kolbuszewski (red.), Problemy współczesnej tanatologii. Tom 9. Wrocław: Wrocławskie Towarzystwo Naukowe.
Wyborcza.pl (2009). Kiedy piszę, ogarnia mnie głupota. Pobrano z: http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/1,35635,6433476,Kiedy_pisze__ogarnia_mnie_glupota.html.
Refbacks
- There are currently no refbacks.